Blå Station är ett av Sveriges intressantaste varumärken i möbel- & inredningsbranschen. Vi producerar möbler för offentlig miljö med stark egen designprofil och hög kvalitet. Vi växer och står inför en positiv, spännande och utmanande framtid.

Transportlogistiker


Om Tjänsten:
Vi söker dig som är lösningsfokuserad, trivs att arbeta i ett högt tempo och som tar dig an dina uppgifter med stort engagemang med företagets bästa i åtanke.

I din roll som Transportlogistiker blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera de dagliga leveranserna till och från Blå Station, leverantör och kund. Våra leveranser sker både nationellt och internationellt. I nära samarbete med andra funktioner på företaget som sälj, inköp och produktionsplanering säkerställer du också högsta möjliga leveransservice mot våra återförsäljare och slutkunder. I din roll ingår också kundsupport gällande alla frågor som rör våra leveranser.

  • Du har ett övergripande ansvar för våra interna och externa transporter både inrikes och på export.
  • Du har ansvar för logistiken kring transportplaneringen av våra produkter.
  • Du ansvarar för exportdokument och tullhantering.
  • Dina arbetsuppgifter sköts i nära samarbete med försäljning, produktion, produktions-planering och inköp.
  • I dina uppgifter ingår att hjälpa våra säljare och att vara kundsupport med bland annat fraktkostnader, volym, leveranstider, eventuella ändringar och förseningar.
  • Du förhandlar och skriver avtal med våra transportleverantörer, du upprätthåller, vårdar och följer upp våra gällande transportavtal.
  • Du gör löpande vår intrastatredovisning och säkerställer att alla artiklar är försedda med intrastatnummer och vikt i vårt affärssystem.

Om dig
Som person har du god problemlösningsförmåga, du ser till helheten likväl som till detaljer och har en förmåga att ta till dig nya kunskaper snabbt. Det viktigaste är att du förstår processen för materialflöden, är administrativt duktig med förmågan att möta deadlines där ledtiderna i perioder är korta samtidigt som du med noggrannhet och god simultanförmåga upprätthåller kvalité i ditt arbete. Detta fordrar att du är strukturerad, trivs med ordning och reda omkring dig och kan prioritera var dina resurser kommer bäst till nytta. Vidare är du anpassningsbar och kundfokuserad, har enkelt för att skapa kontakt och att bygga goda och långsiktiga relationer med såväl kunder som medarbetare. Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och resultat och är mån om att utvecklas tillsammans med verksamheten.

  • Vi söker dig som från tidigare roll har erfarenhet av transportlogistik, produktionsplanering och förståelse för produktionsverksamheten.
  • Genomfört en gymnasieutbildning. Meriterande för tjänsten är en relevant utbildning, gärna som transportlogistiker.
  • Vi ser helst att du tidigare arbetat med import och export och har vana att arbeta med exportdokument och tullar.
  • Du har en mycket god datavana med erfarenhet av att arbeta i affärssystem och Officepaketet.
  • Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Kunskaper i tyska ser vi som en merit.
  • Att prioritera, anpassa dig efter rådande förutsättningar och vara kreativ i ditt sätt att lösa uppkomna problem och uppgifter är också av vikt för oss.

Placering & start
Du är placerad på Blå Station AB, Sandvaktaregatan 17 i Åhus. Tjänsten är tillgänglig omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Mimi Rikardsson på telefonnummer 0709-249071 alternativt via mail: mimi@blastation.se

Om du själv inte är intresserad men känner du någon annan du tror skulle passa för tjänsten? Tipsa gärna!

Ansökan
Skicka in din ansökan till oss via mail till mimi@blastation.se

Märk din ansökan med Transportlogistiker i ämnesraden. Vi tillämpar löpande ur-valsarbete och uppmanar vi dig därför att inte vänta med att skicka in den. Välkommen att söka!